13 Nisan 2014 Pazar

İntikam Meleği

   İntikam Meleği’nde; işlemediği bir suçu üstlenmek zorunda kalıp Kyoungju Kadın Hapishanesi’nde 13,5 yıl yatan Lee Geum-ja’nın hikayesi anlatılıyor. Hapise düştüğü gün intikam alma sürecini başlatan ve bu amaçla ileride özel bir hizmet talep edeceği mahkum arkadaşlarına akla hayale gelmedik güzellikler yapan Lee Geum-ja; kendisini bu duruma sokan kişiyi bizzat kuracağı mahkemede yargılayacağı günün hayaliyle yaşamaktadır. Bu arada intikam almayı düşündüğü kişinin de kendine göre planları vardır…
Serinin görsel ve ses efekti konusunda en iyi filmi olarak gösterilen Lady Vegeance diğer iki filmden esintiler taşıyor. İlk filmdeki iyi çocuk kaçırıcısı- kötü çocuk kaçırıcısı, ikinci filmdeki hapis süresince oluşan intikam planı gibi birçok bağdaşım bulmak mümkün zira bu birbirinin devamı olmayan filmleri üçleme yapan etkenler de bunlar. Old Boy’da karın saflığı ve temizliği ve kara toprağı örterek her tarafı bembeyaz yapmasını bu filmde de görüyoruz. Chan Wook kesinlikle karı seviyor ve tabi ki anlamını da…
Toplumun aksak yönlerini tüm gerçekliğiye yüzümüze vurmakla kalmayıp adalet inancımızı da sorgulamamıza neden oluyor. Ve gerçekle yüzlememizi sağlayan o soruyu açıkça hiç bir ajitasyona girmeden soruyor: ” Size karşı suç işleyen birini yakalarsanız cezasını kendiniz mi veririsiniz yoksa adalete mi teslim edersiniz?”

   İntikam Kore sinemasında son derece yaygın olarak işlenen bir temadır. Film güzel ve merakla izleniyor ama Uzak Doğu sinemasından batı sinemasındaki derinliği aramak da gerçekçi olmaz. Bir defa sadece bu film de değil genel olarak Kore sinemasında iyiler çok iyi, kötüler ise çok kötüdür. Kötülerin neden bu kadar oldukları pek açıklanmaz. Aristo’nun Poetika adlı eserine uygun gelişen batı tragedyaları ve günümüzde de sinemasında iyiler normalden biraz daha iyi, kötüler normalden biraz daha kötüdür. İyilerin içinde de bir parça kötülük, kötülerin içinde de bir parça iyilik bulunur. Bu da sinemaya ve karakterlere derinlik katar. Bu derinliği Uzak Doğu sinemasında bulamayız. Nefret edilen kötü bir karakter seyircide nefet uyandırır ve mutlaka alınan intikam duygusu ise seyirciyi rahatlatıyor. Sürükleyicilik ve mutlu sonla (intikamın alınması) sağlanan katarsis duygusu Kore sinemasının bu tarz örneklerinin genel beğeniye uygun olmasını sağlıyor.

Filmin Yönetmeni: Chan-wook Park
Filmin Türü: Dram, Suç, Gerilim
IMDB Puanı: 7.6
Yapım Yılı: 2005
Ülke: Güney Kore
Yayınlanan Tarih: 29 Haziran 2005
Senaryo yazarı: Chan-wook Park, Seo-Gyeong Jeong

Saygılarımla
Eray Eliçora


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder